انتقاد شدید رییس بانك مركزی تونس از برخی كشورها
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی تونس، ' مصطفی كمال النابلی' كه ریاست كمیته استرداد اموال قاچاق شده به خارج را برعهده دارد، افزود: تونس برای استرداد اموال و دارایی های قاچاق شده كه اكنون در بانك های خارجی بلوكه شده است، دست به اقدامات قضایی زده و 60 شكایت تسلیم نهادهای مربوط خارجی كرده اما آنها تاكنون پاسخی روشن و كامل نداده اند.

وی كه در كمیته مالی ، برنامه ریزی و توسعه مجلس موسسان تونس سخن می گفت، به همكاری قضایی تونس و كشورهایی كه اموال و دارایی های تونس در بانك های آنها بلوكه شده است اشاره و تاكید كرد كه ' اقدامات این كشور در مسیر صحیحی قرار ندارد'.

در گزارش خبرگزاری تونس به نام این كشورها اشاره نشده است.

تونس در ماه جاری میلادی با همكاری بانك جهانی و اتحادیه اروپا نشستی را در بروكسل پایتخت بلژیك برای بررسی راههای استرداد دارایی ها و اموال تونس كه به خارج از این كشور قاچاق شده است، تشكیل داد.

رییس بانك مركزی تونس خاطرنشان كرد كه كشور متبوعش در این نشست به سستی كشورها و عدم همكاری قضایی آنها با تونس در خصوص استرداد اموال و دارایی های قاچاق شده تونس به آنها در دوران بن علی بشدت اعتراض كرد.

تونس تاكنون به طور دقیق به ارزش اموال و دارایی های قاچاق شده به خارج از این كشور توسط بن علی و اعضای خانواده و نزدیكانش كه اكنون در بانك های خارجی قرار دارد، اشاره نكرده است.

سازمان تونسی ' شفاف سازی مالی' كه یك نهاد غیردولتی است ارزش این اموال را بیش از 23 میلیارد دلار اعلام كرده است.

در ماه اكتبر سال 2011 سوئیس اعلام كرد كه 60 میلیون فرانك سوئیس از اموال و دارایی های تونس در بانك های این كشور قرار دارد اما ' محمد المنصف المرزوقی' رییس جمهوری تونس اعلام كرد كه این رقم تنها ده درصد اموال مردم تونس است كه در بانك های تونس می باشد.

وی به دولت سوئیس تاكید كرد كه همه اموال و دارایی های قاچاق شده به این كشور توسط ' مافیای' دوران بن علی را به تونس بازگرداند.

خاورم ** 1324**1369





:: برچسب‌ها: تابستان , اروپا , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: